• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Yozgat

Valilikler

Akdağmadeni Kaymakamlığı
Akdağmadeni Kaymakamlığı
Akdağmadeni Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü İlçe Protokol Listesi Kaymakamlık Birimleri Tarihçe
  • AKDAĞMADENİ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler İhale İlanları Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
26
Haziran2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Kaymakamlık Birimleri
    • Tarihçe
  • AKDAĞMADENİ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Devlet Hastanesi
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Kadastro Birim Şefliği
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • İhale İlanları
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti

 
 
 
 
TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI:
 
 
        Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.
        Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.
          Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine, Tüketici Mahkemelerine başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
 
 
NEREYE BAŞVURULMALI ?
 
 
        2017 yılı için değeri 2.400.00-TL'nin altında bulunan uyuşmazlıklarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulması zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler.İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir
                2017 yılı için değeri 2.400,00-TL. ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Mahkemesine Başvurulması gerekmektedir.
        Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.
 
 
BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?
 

       Dilekçeler tam ve eksiksiz ve okunaklı şekilde doldurulmalı, dosya masrafı ile ilgili banka dekontu ve belgeler eklenmelidir. İki suret teslim edilecektir. Eksik olan dilekçeler ve dekontu olmayan dilekçeler alınmayacak sehven alınsalar bile eksik olduğundan dolayı Hakem heyeti toplantılarına alınmayacaktır. Ayrıca vatandaşlar kanuni ikametgahının bulunduğu Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına başvurmak zorundadır.
         Kararlar ilgili kişilerin dilekçedeki adreslerine tebligat yapılacak olup, Hakem heyetimize vermiş oldukları dilekçe hakkında devamlı suretle gelerek bilgi sormamaları Tüketici Hakem Heyeti vermiş olduğu kararlardan sonra herhangi bir yaptırımı ve görevi bulunmamaktadır. Bundan sonra yapılacak işlemler kanunda belirtilmektedir.
  • Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
  • Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
  • Ne kadar para ödediğinizi,
  • Sorunun ne olduğunu,
  • Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
  • Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.
Bu dilekçeyi Kaymakamlık Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına teslim ediniz.
 
 
GÖRÜŞÜLME SÜRESİ
 
  • Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 6 ayiçinde karara bağlanır. Ancak iş yoğunluğu ve çokluğu durumlarında bu süre zorunlu olarak uzayacaktır. Ancak yoğun dilekçe talepler neticesinde bu süreler 1 yıl içerisinde sonuçlanacaktır.
  • Kararlar, alındığı tarihten itibaren 10 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Yozgat Valiliği
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Resmi Gazete
İbrahim Ağa Mahallesi,Namık Kemal Caddesi No:64 Akdağmadeni/YOZGAT
03543141318